Patrí tofu do detského jedálnička?

trojuholnik-white-1.svg

Čím v útlejšom veku s konzumáciou tofu začnete, tým pozitívnejší vplyv bude mať táto potravina na vaše zdravie – napríklad pri udržiavaní optimálnej hladiny cholesterolu v krvi, prevencii proti cukrovke, ale aj v rámci zabudovávania vápnika do kostí a zubov. A ak vás zrazu prepadne hlad, s pomocou tofu dokážete behom pár minút vyčarovať chutný a zdravý obed pre celú rodinu. Chcete vedieť, ako na to?

 

 

POTRAVINA PRE CELÚ RODINU

Tofu môžu pravidelne jedávať muži, ženy, deti každého veku vrátane adolescentov, ale tiež seniori či tehotné ženy. „Z doteraz realizovaných štúdií o vplyve sóje na ľudské zdravie vyplýva, že ide o potravinu vhodnú na každodennú konzumáciu. Z preventívneho hľadiska je vhodné, aby aj „nevegetarián“ zaradil do svojho stravovania niekoľko čisto „rastlinných“ dní do týždňa“, uvádza MUDr. Alexandra Frolkovičová, odborníčka na výživu. Príprava tofu je nenáročná a rýchla, čo isto ocení každý kuchár – zvládnu to dokonca aj tí najmenší 🙂.

 

RÝCHLO, ZDRAVO A CHUTNE

Ak hľadáte tip, ako cez víkend zvládnuť rodinný obed skutočne rýchlo a netráviť vzácny spoločný čas zbytočne v kuchyni, vyskúšajte niektorú z noviniek od Luntera.  MARINOVANÉ TOFU NA PANVICU zvládne pripraviť doslova každý – stačí nakrájať na želanú veľkosť a tvar, opiecť na grilovacej panvici podľa chute z oboch strán a o dve minúty môžete jesť. Bez zbytočného marinovania, dochucovania či hľadania tých správnych kombinácií – táto novinka bola špeciálne vyvinutá tak, aby vám uľahčila prípravu a vy ste si mohli užívať voľný čas s vašimi najbližšími.

 

 

ZDROJ VÁPNIKA

Vedeli ste, že maximum kostnej hmoty sa buduje do 20. až 30.roka života? Práve preto môže tofu s vysokým podielom vápnika a proteínov zabezpečiť deťom i mladistvým správny rast kostí a svalov. „Technologický postup výroby tofu, pri ktorom sa používajú vápenaté soli, je zvlášť dôležitý pre naše kosti – a nie je to len pre spomínaný vápnik, za ktorý by sa nemusel hanbiť žiaden syr. V porovnaní s vápnikom z mlieka má ten rastlinný totiž omnoho vyššiu šancu dostať sa priamo do kostí. Dôvodom je vitamín K a fytoestrogény (izoflavóny), ktoré sa v sóji nachádzajú. Tie zabezpečia, že si vápnik z tofu nájde cestu priamo do kostí a zubov, namiesto do ciev a orgánov, kde ho nechceme a nepotrebujeme“, vysvetľuje MUDr. Frolkovičová. Navyše, izoflavonoidy v sóji preukázateľne prispievajú k zlepšeniu koncentrácie a pamäte, ako aj mozgových funkcií a celkovo udržiavajú duševnú pohodu a dobrú náladu.

 

 

BENEFITY TOFU V SKRATKE

Tofu je plnohodnotná netučná potravina, ktorá zasýti. Preto sa nemusíte báť dopriať si čisto rastlinný stravovací deň. Pomôže vám nastaviť si vyvážený jedálniček a vášmu tráveniu umožní oddýchnuť si od každodenného jedenia mäsa.

Obsahuje množstvo proteínov a vápnika, potrebného pre ľudský organizmus – navyše vápnik z tofu má omnoho vyššiu šancu dostať sa do kostí, a to vďaka obsahu K vitamínu a fytoestrogénov zo sóje, ktoré zabezpečujú priame vstrebávanie vápnika do kostí a zubov.

Jeho konzumácia zlepšuje našu náladu a duševnú pohodu.

Tofu je vhodné pre všetkých, vrátane detí, seniorov a tehotných žien.

Pôsobí proti civilizačným neduhom, pomáha pri chudnutí a je vhodnou súčasťou jedálnička, zameraného na podporu vašej imunity.

Lunter tofu vám behom pár minút vykúzli chutný obed, večeru alebo prílohu k akémukoľvek jedlu podľa vašej chuti. A prípravu zvládne doslova každý!

NOVINKY

Je plant-based strava módny trend, alebo nevyhnutnosť pre našu budúcnosť?

NOVINKY

Žlté Curry s @easyvegan.life

NOVINKY

Hlavný hrdina „Marinated tofu“ podľa @zuzanavackova

Rozpáľ so Smoky BBQ svoj gril,
texaský dym mu dodáva štýl